Kampanjen ”Tysklands fantastiska naturlandskap” kommer främst att spridas via digital marknadsföring och kommunikation. Ett nytt viralt inslag på germany.travel är en interaktiv resmålsguide. Genom att ställa in olika filter kan användaren navigera bland Tysklands olika naturlandskap och hitta sitt personliga favoritresmål.

– Förra året valde 2,6 miljoner européer att förlägga sin naturresa till Tyskland vilket gör oss till ett av de tre populäraste naturresmålen i världen tillsammans med Österrike och Frankrike. Mer än en tredjedel av Tysklands landareal utgörs av naturlandskap, så kallade Nationale Naturlandschaften, som står under särskilt skydd. Detta ansvarsfulla och konsekventa förhållningssätt till naturen kommer vi att använda för att positionera Tyskland som ett hållbart turistmål och för att fortsatt främja turismen på landsbygden.

Genom att ställa in olika filter kan användaren navigera bland Tysklands olika naturlandskap och hitta sitt personliga favoritresmål. Via delningsknappar kan användaren direkt dela resultatet med sina vänner på sociala medier. En kampanjvideo på YouTube visar olika spännande upplevelser i de tyska naturlandskapen med aktiviteter som vandring, klättring, skärmflygning och hängflygning, paddling, djurskådning eller långvadning.